tisdag 8 januari 2013

Veckans dagispyssel: Snölykta

"Ibland är vår natur helt magisk" skrev just en kollega som sin facebook-status och jag kan inte annat än hålla med. Har just varit ute på egen gård i 1½ timme och njutit av allt de vackra, skottat snö och gjort snölyktor !
Redan idag på jobbet njöt vi och barnen av det vackra vintervädret. Ny härlig kramsnö att leka i och bygga med ! Vi gjorde en snölykta tillsammans med barnen och det var så roligt så då jag kom hem gjorde jag en till och nu på kvällen gjorde jag ytterligare två ! Tänkte passa på nu medan snön gick att forma och de lovat kallare väder imorgon, då kanske lyktorna håller längre.






Funderade att jag skulle börja bjuda er på "Veckans dagispyssel" här på bloggen. Vet ju att det är många kollegor som kikar in här och söker ideér !
Idag då jag gjorde snölykta med barnen förvånades jag över att inte alla barn (och de var 5 år) kunde forma snöbollar, så att göra en snölykta är riktigt bra motorisk träning dessutom. Därför får det här bli veckans dagispyssel. Hoppas det är kramsnö ännu imorgon så hinner vi träna oss i att krama mera runda snöbollar !


Ha de gott i vintervädret !

Kram

Carina

1 kommentar:

  1. Vilka fina snölyktor ni gjort! Jag försökte mej på det i december när vi hade kramsnö här men lyckades inget vidare. Gjorde väl inte bollarna tillräckligt runda ;o) Och följande dag öste snön ner och täckte över mina raserade lyktor....

    Jag som inte jobbar med barn eller har barn i pysselålder gillar dina tips jätte mycket ;o))
    Tipsar jobbarkompisar och andra med barn om din sida, så fortsätt dela med dej. *niger och tackar*

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...