onsdag 23 januari 2013

Veckans dagispyssel: Bildkonst i Hackebackeskogen

"Jag ska säga er att hemma på vårat dagis finns det riktigt duktiga barn !" Se bara vad våra förskolebarn kan !



Barnen har fått höra sagan om Klas Klättermus och sedan fått måla valfri bild ur sagan. De har lärt sig blanda färger och att överföra en bild från boken till papper. Personalen har tagit sig tid att sätta sig ner med varje barn och handlett dem genom processen. Som ni ser så har man först använt svart krita och sedan vattenfärg.




Helt otroligt fantastiskt fina konstverk !

******

Själv har jag varit på Taitokurs idag och påbörjat ett nytt hantverk där vi skall överföra bilder på olika sätt. (och Sussi knyckte min kamera ;-)

Så här e de jag som målar en tygbit som jag sedan skall överföra mönster och fotografier på...och slutligen skall det bli en bricka....men det kan ta nån vecka innan den är klar..

Ha de gott mitt i veckan !

Kram 

Carina

1 kommentar:

  1. Jätte duktiga barn!

    Synd att förmågan att kunna rita/teckna försvinner med åren när man inte håller på med det. Nuförtiden klarar jag bara streckgubbar men när jag var barn så gjorde jag riktigt fina teckningar.

    Eller så har man bara blivit självkritisk....

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...