söndag 6 januari 2013

Snabba servettringar

Hej igen och trevlig trettondag !
Jag tänker inte kasta ut julen ännu, en vecka till vill jag njuta av tomtar, änglar, juleljus och barrande gran. Och så är det ju också "tjugondaknut" först nästa söndag !
Igår var en intensiv dag både kroppsligt och själsligt. Yngsta barnet flyttade till egen lägenhet och vi körde, kånkade och bar hela dagen. Min man suckade nog mest av ansträngning och jag mera av sorg ! Så var det livsskedet förbi...men är ändå glad över att ha två duktiga barn som nu står på egna ben ! På kvällen gjorde vi en riktig nostalgitrip tillsammans med gamla verkligt goda vänner ända från gymnasietiden. Vi åt fondue och pratade gamla minnen och nya erfarenheter. Även deras yngsta flyttade hemifrån igår, tänk vilket sammanträffande ! Tack J och A-L för en fantastiskt trevlig kväll !
Eftersom dagen var fullspäckad med program fanns det inte så mycket tid att tänka på dukning och matlagning, men fondue passade bra för då får ju alla "göra" sin egen mat och på 10 min vred jag ihop 4 servettringar till de sista röda julservetterna som fanns kvar i skåpet !


Använde mej av rosetekniken som jag numera säkert sku kunna göra i sömnen efter alla kransar jag vridit ihop denna höst !


Till nyårsfesten förra helgen hos goda vänner gjorde jag också några servettringar, men med en härligt lilaglänsande järntåd som jag köpte på hantverksmässan tidigare i höst. Borde ha köpt mer av den !


Åhå nu kom en son in genom dörren och undrar om det finns nån matta han kan få till tamburen...eller kanske han egentligen vill ha lite lunch ! :))
Så nu blir det go pyttipanna av fondueresterna !

Hejsvejs !

Carina

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilka fina blommor du gör! Vart köper man plattan med pinnar?
    Mvh
    Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Katarina ! Plattan kan man köpa på Taitokeskus i Vasa, hovrättsesplanden 9. Liknande i plast finns också på större varuhus.
      h,
      Carina

      Radera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...