söndag 13 januari 2013

Julen är borta, så även chokon !

Idag, efter att vi kommit hem från en urskön helg på sommarstugan, har jag dansat ut julen och allt förutom julljusen i fönstren har åkt ner i sina lådor och kartonger och ner i källaren. Lite tomt och tråkigt är det ju utan julgran, änglar och tomtar, men man får väl plocka fram annat i stället.
Några av mina julpynt fick nya lådor att ligga i. Chokladen är förstås också slut, men lådorna har jag sparat och de fick nya kläder av lite julpapper som blev över..så här:

Överblivet julpapper

Tomma chokoaskar

Limmade fast pappret med tapetlim

och en ny ask för julgransstjärnor och pärlor

och en för pappersstjärnorna.

Etikett och band och så va de klart !
Julstjärnorna slängde jag på komposten men hyasinterna klippte jag ner och satte i en korg. De får vila där till våren, sen petar jag ner dem i jorden i trädgården och får hopperligen njuta av dem en gång till !



Är fortfarande helt lycklig över den fantastiskt sköna helg vi haft ute på vår sommarstuga, jag, min man och hunden. Vädret var perfekt och vi hade en så fin promenad på isen igår och här kan ni gå in och se själva hur vackert det var ! Dessutom åt vi jättegod mat, bl.a en tomat-räk soppa som ni ska få receptet på så småningom. Men nu tror jag vi ska värma lite rester av den grillade inrefilén och njuta av söndagskvällen !

God söndagskväll alla !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...