lördag 2 februari 2013

Vinyllördag

Urlängesen jag varit hemma en lördag, nästan så jag inte visste vad man ska ta sig till ! Men ett på förhand bestämt program hade vi faktiskt..och det var att besöka "Levymessut" (Vinylmarknad) i staden. Jag deltog mest som sällskapsdam till min man som gillar gamla vinyler..och tänkte att jag e den enda kvinnliga besökaren på marknaden..men faktum var att jag blev riktigt ivrig och köpte två hela vinyler ! Blev allldeles nostalgisk då jag bläddrade igenom alla gamla godingar....så många minnen som är förknippade med musik !! Valde att köpa två LP:n som symboliserar konserter som jag varit på de senaste åren !

Bruce och Madonna
Ja och sen blev det gardinsömnad och  stearinexperiment för hela slanten..och tacka vet jag Ikeas fantastiska knipslampa som räddade mej idag då symaskinslampan gav upp !


Gardinerna ska hänga i sonens lägenhet och ljusen ska jag själv njuta av..

Smälter stearin..
..och det får ni se resultatet av ..ev imorgon !

Nu e de vinyl som gäller !


 God lördags kväll !

Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...