söndag 10 februari 2013

Gillar ju inte att baka...så här blev det ingen kaka !

Vet ni att när man jobbar på dagis och får vara utomhus varje dag så är det riktigt skönt när det blir busväder till veckoslutet och man kan vara inomhus med riktigt gott samvete ! (ja jag e ju ut med hunden i alla fall några gånger per dag). Att det dessutom är ett veckoslut utan inplanerat program gör att jag kan ställa till med ett härligt pysselkaos i mitt pysselrum. Nu har jag äntligen haft tid att rota lite i min korg som är fylld av loppisgrejer som "kan vara bra att ha" !
I korgen hittade jag bl.a en slev och en kakform...
(som jag inte köpt till matlagning)


Borrade hål i bottnen på sleven och i ena sidan på kakformen...



En spetsbit fick bli dekoration i bottnen på kakformen..



Ja va tycks ?! 
En lite annorlunda lampett blev det i alla fall av fynden ! 
Tycks ha lite "pippi" på ljuskällor nu just...

Kika gärna in här i veckan så kommer det några
pysseltips inför vändagen...

Ha en skön söndagskväll !

Kram

Carina

1 kommentar:

  1. Wow, vilken fin ljus källa! Håller med dig om det där att det är skönt med busväder till helgerna, då kan man vara inne med gott samvete!
    Ha en bra arbetsvecka!
    Maria

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...