tisdag 12 februari 2013

Tänd tre VÄN-liga ljus !

Verkar som om allt jag pysslat den senaste tiden har med ljus att göra ! Undrar vad det kan beror på.....för lite ljus i min tillvaro eller bara behov av mera mys i hörnen !? Gissar väl att pysslet tar annan form när vår naturliga ljuskälla bestämmer sig för att lysa upp tillvaron lite mer än den har gjort den senaste tiden ! Börjar verkligen längta till de ljusa försommarkvällarna !

 Men, men under tiden gäller det att mysa till det med olika knep. Jag har ju så svårt att slänga bort nånting och ser ny användning i allt "skräp" eller rättare sagt "berikande material" !! Den här gången blev det VÄN-liga ljuskällor av små konservburkar.

Fast vi har frysen full med skogens guld så är det gott med burkchampinjoner ibland !


Slog hål i burkarna med en pryl och hammare, målade dem vita med sprayfärg och tryckte en bokstav på varje lock ! Klart !


Ett trevligt vändags-gåvotips om inte annat.
Och med dessa ljus vill jag också passa på att
gratulera min kära mamma som fyllt jämna år idag !

Hipp hipp hurraa och hoppas du haft en bra dag ida' ! 


Kram
Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...