söndag 28 november 2010

1 Advent

Julstämningen har krypit in i huset  ....men pyssellusten lyser med sin frånvaro !! Så får det ju inte vara när det närmar sig jul ! Nåja det är väl bara att ha tålamod och vänta......allt går i vågor ! Nu just ser jag fram emot en liten resa över till släkt och vänner i grannlandet !
Idag har mamma och jag varit på traditionell julmarknad på Stundars. Kallt så in i norden, men så mycket fina hantverk och härlig julstämning gjorde vistelsen trevlig !

Här är jag på marknad !








De här två söta bockarna köpte jag !


Idag är det ju första advent och jag har inte ens fixat till nån adventsljusstake ! 
Men jag har 4 loppisfyndade ljusstakar som jag målat vita, så de får i år fungera som adventsljusstake.




 Vi firade lillajul tillsammans med våra goda vänner och de hade förutom gott sällskap med sig så här fina ljusstakar ! Tack tack !

En för dej och en för mej !

Ta hand om varandra där ute i stugorna, 
tänd ett ljus och njut en stund !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...