måndag 6 september 2010

Små flinka fingrar.....

Alla som känner mej vet att jag dagligen jobbar med både stora och små kreativa människor ! Kan inte låta bli att dela med mig lite tips till er andra som är inom samma bransch eller annars bara vill pyssla med barn ! Ull är ett material som vi ganska ofta använder tillsammans med barnen. Och de här söta varelserna har våra 6-åringar just fått klara ! Allt man behöver är ett styroxägg (frigolitägg)....



....ull, tovningsnål, tunn järntråd, pärlor och ögon !
Och så blev det så här söta små getingar



som surrar omkring högt uppe i kvisten och har fin utsikt över förskolefolket !



De verkar lite "snällare" än jordgetingarna som förskolebarnen faktiskt råkade ut för på riktigt när de var ute i naturskolan ! Men det är en helt annan historia och som nog slutade lyckligt som tur var ! Imorgon skall vi inleda vårt färgtema och jag skall vara utklädd till grundfärgen RÖD ! Kul ska de bli och färgtemat kommer vi att ha hela året på min avdelning så det blir säkert nåt tips nu och då ! Men nu skall jag lacka naglarna röda ! Hejsvejs !

Geting, geting etterspik
stick i sten
och int i ben.
Om du vill mig sticka
ska du sönder spricka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...