onsdag 22 september 2010

Lysande kronor

Nu är det ingen återvändo, bara att vänja sig vid att mörkret kommer att besegra ljuset en tid framöver för i natt kl. 03.09 infaller höstdagjämningen. Sen får vi vänta 3 månader tills dagarna igen blir längre !
Jag är en höstmänniska. Jag tycker om färgerna i naturen och att röra mej i skog och mark och bara njuta av allt det vackra. Jag tycker om att tända ljus och njuta framför brasan om kvällarna. Hösten är mysig !

Fick en idé till ljuslykta häromdagen då jag tänkte slänga bort några gamla konservburkar jag sparat i källartrappan. Sökte fram plåtsax, hammare, pryl och ett vedträ och började klippa i burkarna.



Slog lite hål här och där .......
och vips så hade jag flera trevliga
kronlyktor att tända i mörkret !



Lyktorna passar både inne och ute men ska man ha dem tända ute så får det nog vara vindstilla dagar.

Speciellt fina blev de här som hade en "guldig" insida !



Fin tillsammans i grupp eller

tex så här....

Hoppas ni märkte att jag smög in lite betong
i det här inlägget också....... :)

Det här var ett enkelt och roligt pyssel som gick snabbt att göra.
Man kan gott och väl göra det här tillsammans med barn också.
Julklappstips kanske !?



Njut av hösten och tänd lykta eller två !


1 kommentar:

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...