måndag 13 september 2010

Mera "skrotförvandling"

Kommer ni ihåg lådan med fina "skrotpresenter" jag fick av mina jobbarkompisar !
Tidigare fixade jag ju den där vägg-korg-grejen och så var det den lilla anslagstavlan och plåsterskåpet kvar ! Målfärgsburken är tom och även godispåsen !


De har ju båda en bra funktion som jag vill behålla och vi har verkligen ett litet kaos i vårt "plåsterskåp" så det lilla plåsterskåpet fick bli en plåsterlåda !



Anslagstavlan fick bara lite ny färg och ett gammalt svart jeanstyg
som bakgrund !
( Sorry att bildkvaliteten ! )


Tack för de fina presenterna Anna och Tina !
ALLT kom till användning och nytta ! :)


En annan grej som jag satt upp på väggen i helgen var ett av mina loppisfynd från förra helgens gårdsloppisar ! Gjorde ingenting åt själva lampetten med den fick en inramning av en gammal tavelram som jag nån gång för länge sen målat vit.



Undrar ni vem det är som sitter i stolen ?


Det är trollgubben Ruxa Klumpfot.
Han bor hos oss.
Hans bästa vänner heter Huxa och Haxa
och det är två gamla häxor
som bor bakom vårt lider i trollskogen !
Men det är en helt annan historia !

Ha en skön vecka alla !

2 kommentarer:

  1. du är en mästare på att förvandla "skrot" till vackra små ting!! du kommer hädan efter att få "skrot varje år du fyller, kuul vaa!!

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...