söndag 26 september 2010

Halsband och soppa

Veckoslutet bara kom och försvann ! Som vanligt hann jag inte med hälften av det jag hade tänkt ! Lördagen var ju riktigt regnig och då passa jag på att röja lite i källaren och fick faktiskt lite mera rum i snickarboden ! Då jag ändå var där nere och röjde så fixa jag till ett av mina loppisfynd....



Vet inte riktigt vad det här är, kanske en wc-pappersställning ?
För mej ska den ha en helt annan funktion
och jag visste genast jag såg den
vad jag behövde den till !


Lite målfärg och en lång kedja och så var den klar !



En superbra halsbandsställning för mina långa halsband !


Fantastiskt fint väder har det däremot varit idag
och jag tog Leia med på skogsvandring och plockade
mossa och lav till kommande arrangemang.



Hittade några futtiga trattkantareller
och blev riktigt sugen på trattkantarellsoppa,
så då jag kom hem tog jag de sista ur frysen
från ifjol och gjorde en supergod soppa.



I min soppa fanns följande ingredienser:

Trattkantareller som steks i smör.
Krydda med salt och vitpeppar.
Vatten, grädde, vitt vin,
koskenlaskiaost, kantarellfond och maizena.
Knapriga baconbitar och persilja att strö på soppan.
Mmmmmums !

Nu är det verkligen dags att fylla på trattisförrådet !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...