lördag 22 maj 2010

En glimt av sommaren...

Tur att styrvajern gick av på vår båt och tur att den sku fixas på skären och tur att gubben behövde min hjälp...så att jag fick en orsak att komma dit ut en natt åtminstone före juni ! Finns inget ställe på jorden som får en att må så bra som ute på skären ! Det är tystnaden, lugnet och närheten till naturen som har den inverkan på mej i alla fall ! Majmånad är ofta stressig i mitt yrke och dessutom nu i år då vi ska fira en student, så finns det extra mycket att tänka på. Men då man är där ute rinner all stress av och man kan ladda batteriet.......speciellt om man vaknar till denna bild :



Satt en god stund och "dinglade" med benen på bryggan i nattpaiton och med Leia vid min sida, hon njöt nog lika mycket som jag. Men hennes största önskan är ändå att få gå på skogspromenad med matte längs stigarna som finns på skäret. Klart att vi vandrade iväg, jag längtade lika mycket !



Att vandra på vårt skär innebär att man måste kolla en massa grejer. Hur är det med blåbärs- och hjortronblommorna i år...hur mår "myrträdet" som egentligen är ett höghus för hackspettar !

Jodå ! Allt blommar fint och vi får hålla tummarna att det inte blir frostnätter nu !

..och ja "Myrträdet står kvar !


Såg inga nya invånare men det finns många lediga bostäder !

Tyvärr måste vi lämna vårt paradis och åka hem till verkligheten, som förutom arbete är fylld av stolthet och glädje över att sonen blivit student och att vi nu ska få fira detta med släkt och vänner ! Men en som inte ville hem från skären var förstås Leia som älskar att åka båt men har längtande blickar mot skäret ....



Men Leia gumman, vi kommer snart igen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...