onsdag 5 maj 2010

Vissa dagar

Vissa dagar blir bara så bra....som igår, en helt vanlig tisdag ! Vaknade av att Leia kom upp till sovrummet och "berättade" att hon ville ut..klockan var 6.30 !! Suck och jag som skulle till jobbet först kl. 9.00 ! Nåja bara att stiga upp ! När vi kom ut såg jag ju att det var en fantastiskt fin morgon och plockade genast med mig kameran också ! Vi hade inte gått långt då jag såg en kär gammal vän som tydligen igen en gång bygger bo på en sten i "påtten" nära vårt hus !

Vi gick vår favoritrunda som tar ca ½ timme i vanliga fall men denna morgon tog det en timme för vi njöt av varje minut. Tittade, lyssnade, nosade och fotograferade ! Det var sagolikt vackert, massor med fåglar som hade vårkänslor men som jag tyvärr inte fick med på bild förutom en gräsandshane som lungt simmade omkring ......


Tänk om alla tisdagar kunde börja på samma sätt. Man blir ju bara så full av lycka och energi ! Tänk vad naturen kan påverka ens humör, bara man tar sig tid att stanna upp och njuta.


Naturupplevelserna fortsatte på jobbet då vi vandrade iväg till Knytteskogen och jag fick njuta av det vackra vädret hela förmiddagen tillsammans med ett gäng glada, nyfikna små barn, två härliga kollegor, kaffe och smörgås !


He e en härlian tiid vi lever i !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...