onsdag 5 december 2012

Lucka nr 5: Decemberkänsla

Idag har vi gått i julkyrka tillsammans med barnen och deras mor-och farföräldrar eller föräldrar och det är alltid en fin och uppskattad tradition vi har på vårt dagis. Och visst får man julkänsla då man sitter där i kyrkan och hör julberättelsen och får sjunga fina julsånger tillsammans. I Vasa har man verkligen satsat på fin rekvisita med stora dockor som symboliserar de olika karaktärerna i julberättelsen.
Skulle nu min dator ha fått kontakt med min telefon så skulle ni ha fått se bilder på de fina dockorna, men de båda ville inte samarbeta idag så då får ni bara tro på mitt ord att dockorna var otroligt fina !
Otroligt fint var vädret också idag då jag avslutade min dag tidigt på eftermiddagen. Jag körde ut mot Sundom, Solf och Söderfjärden och småsvor över att jag inte hade systemkameran med för landskapet var magiskt vackert med en låg vintersol och -17 grader.


Den här bilden tog jag med min "lilla kamera" och kunde inte låta bli att känna stor tacksamhet över att jag får uppleva årstidernas olika skiftningar som man bara får göra i denna del av världen. Skulle inte byta ut det mot nånting annat. Här vill jag leva och här vill jag bo !!

Det där var väl en bra tanke inför självständighetsdagen imorgon ! ;-)

Sköt om er !

Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...