lördag 22 december 2012

Lucka nr 22: När guldet blev till vitt !

Oj hu hu vilken fart det varit på främst sonen och jag i dag ! Skulle alla vara så effektiva städare som min Simon så skulle det inte finnas nån smuts i världen ! Är så tacksam över den hjälp jag fick idag av min käre son så ni fattar int ! Han piskade alla mattor, torkade allt damm på ytor och dörrkarmar, dammsugade och torkade golv, var med och valde gran, tog in den och satte den på fot...och sen frågade han ännu vad annat han kunde göra...jag blev ju bara helt matt av att se på honom !! TACK SIMON...nu är huset städat och pyntat till jul och ännu är det en dag kvar till lite matlagning och paketering ! :)
..psst..mellan varven han gick an som en galning så smög jag mej ner i källaren och sprutmålade lite gräsliga guldaktiga saker som jag hittat på loppis...en guldängel och en guldljusstake.. (usliga bilder, men ni har väl fantasi ! )

..i behov av färg !


Efter lite sprayfärg tycker jag nog de kan få en plats på mitt änglaskåp !


..även den vita spegeln hade guldram förut..


Julstämningen börjar krypa in under skinnet nu då det sprider sig en dofta av gran och rent hus och alla änglar och tomtar fått sin plats i huset...brasan sprakar i spisen och glöggen ryker varm på bordet..
..önskar alla en skön lördagskväll och hoppas ni kan njuta av dan före dan före dopparedan !

Stor Kram

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...