lördag 27 oktober 2012

Ljuskopp !

Idag är jag så glad för jag har äntligen fått min "rya-lampa" klar på taito-kursen.  Ni ska få se bilder av den bara den också är upphängd på sin rätta plats. det hinner vi inte med nu just för vi skall på besök till våra goda vänner ikväll.
Brukar alltid ha med nåt smått då vi far dit och på Minimani hittade jag en underbar ljus-kopp som genast fastnade i min hand. Den passar bra för våra vänner har lite renoverat i sitt kök !


Men nånting annat än ett ljus ville jag ha i koppen, så jag plockade lite mossa, kärleksört och murgröna som fick ge koppen en höstkänsla. Ja och så två små betonghjärtan också...


Det blev över av mossan så jag gjorde hastigt ett nytt ljusfat
till vårt eget vardagsrumsbord också  !

..och när man tröttnar på innehållet i koppen 
så är det bara att ta bort och variera efter humör eller årstid !

Ha en skön lördagskväll, 
tänd ett ljus och
drick en kopp glögg
då blir det
"SÅ MYCKET BÄTTRE" ! 

Kram
Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...