söndag 21 oktober 2012

Höst-trädgård

Oj oj oj så mycket grejer det kan finnas i en trädgård som skall plockas bort inför vintern ! Vi har donat på hela dagen ute och ännu finns det kvar att göra innan snön kommer...men undrar om jag hinner, det utlovas visst snö till nästa veckoslut ! hm..kanske man borde anlita Pappa Pensionär som äger en prima lövsugningsapparat för att fixa bort resten !
Gick i allafall en sväng med kameran i dag och fotade lite i vår trädgård och önskar ändå att snön låter sig vänta lite, för nu är det ganska höstvackert på gården. (ja inte i alla hörn !)

Gumman Höst har parkerat sin cykel !
Kärleksörten blommar så fint

och bladkålen är frodig ännu !
Öh..ja...och så de här som jag hittade i vårt äppelträd... !
Min favorit blommar så fint ännu...hon fick stå kvar !

Marita-grannens fina höstarrangemang
Murgrönan tog jag in ....
för att övervintra i kvisten !

Hoppas på många så här fina höstdagar som det varit idag ! Man känner riktigt hur krafterna återkommer då solen skiner och en liten frost biter i kinden !

Höstfint på terassen..

En riktigt skön fortsättning på hösten önskar jag er !

Kram

Carina

1 kommentar:

  1. Jösses, så fint och mycket du pyntat! Hoppas snön avvaktar lite ännu, när du fixat så vackra arrangemang. Ja, man blir liksom aldrig färdig med "plocket" inför hösten! Usch, så kladdigt det varit dessutom.

    Skön arbetsvecka till dig!

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...