fredag 4 mars 2011

Vår känsla

Sportlov för de flesta och en intressant jobbvecka för andra ! Jag hör till "de andra" ! Det märks i luften att det äntligen blivit ett mera "mänskligt" väder med temperaturer så takdroppet satt igång och solglasögonen plockats fram ur handskfacket ! Man fattar nästan inte att det är sant att vi kan ha temperaturer över - 15 grader ! Å andra sidan sker det en fasansfull förändring i tidsflödet ! DEN BARA RUSAR IVÄG, tiden alltså ! I min ålder vill man gärna hejda den lite....

Jag jobbar med underbara människor och ingen dag är den andra lik ! Vi uppskattar varandra och trivs tillsammans ...pratade idag med en kollega om hur många år vi kört samma väg till jobbet, dag ut och dag in, men att vi inte egentligen har lust att byta rutt för vi trivs så bra med det vi gör ! Försöker ibland förgylla tillvaron med ögonmat på kaffebordet eller dörren och med dagens arrangemang vill jag ge ett dubbelbudskap: Vårkänsla och Vår Känsla !



Så är det faktiskt på GB ! Vi gillar det vi gör och har roligt tillsammans och så mycket annat förväntar jag mej inte av vardagen ....hoppas ni alla där ute har en liten Vår-känsla av nåt slag ! En varm tanke till alla kollegor !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...