söndag 27 mars 2011

Snart har jag ett rum att pyssla i........

Ikväll känner jag mej som ett litet barn på julafton ! Äntligen, äntligen börjar mitt hobbyrum ta form ! Ett eget rum ! Det har jag inte haft sen tonåren ! :)
Fyndat matta till rummet på loppis, en trasmatta så klart, i alla världens färger....precis som jag vill ha det ! :) Tanken är att rummet inte ska kosta så mycket utan bestå av loppisfynd, källarfynd och återvinning !


 Ja de va mattan ! Arbetsbordet är under planering, men en del hyllor på väggen blev uppsatta ikväll tack vare min händige man ! Hyllorna och konsolerna är faktiskt inga loppisfynd utan köpta omålade ! Men det var nödvändigt !


Så nu är det bara att börja fylla hyllorna men "stuff" ! Kunde inte låta bli att pyssla lite fast rummet är halvfärdigt...  :) ..och det blev min första väggdekoration till mitt nya rum !

En vitmålad gammal plankbit + några betonghjärtan + lim

Använde bokstavsschabloner och mörkbrun acrylfärg

Tycker den här tavlan får symbolisera mej och mitt rum !
I LOVE PYSSEL !

1 kommentar:

  1. Grattis till pysselrummet! Ett sånt rum behöver varje händig kvinna ha ;o)Jag delar mitt rum med mina barn och det är det bästa rummet i vårt hus.

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...