tisdag 15 mars 2011

"Lantlig" föreläsning i Närpes

När jag hörde att Anna Örnberg skulle komma till Närpes vuxeninstitut och föreläsa om Lantlig inredning inne och ute så anmälde jag mig genast. Har några av Anna Örnbergs fina böcker och tycker hon har massor med fiffiga idéer om hur man kan göra om och använda gamla saker och loppisfynd på nytt sätt ! Idag köpte jag en ny bok till min samling och väntar bara på nästa som kommer ut i maj !

Dagens köp !
 Anna Örnberg var rolig att lyssna på och hon övertygade oss att man ska våga prova på förvandlingar, man ska fynda på loppis, man kan måla med slutna ögon för det behöver inte bli perfekt och att det lantliga inte är en trend utan en livsstil.

Här förvandlar hon ett bord till lite lantligt slitet och nött
Guldstatyer och en furubricka fick nytt utseende med lite färg och antikvax
Själv är jag lite feg när det gäller att experimentera med färger och sånt, använder ju mest sprayfärg.....men man borde väl bara prova på ny saker för att lära sig !
Föreläsningen uppfyllde inte riktigt mina förväntningar men var inte alls bortkastad heller ! Men jag hade världens bästa sällskap med mig och vi avnjöt delikata pizzor på Pizzeria Casa i Närpes ! Tack för sällskapet Agneta ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...