söndag 6 februari 2011

Loppisfynd

Ett bra veckoslut är slut ! Tycker om när jag får disponera min tid som jag vill. Lördagen gick i städningens tecken och så skönt att få kaoset i någolunda ordning och till slut fick t.o.m lillawessan en tulpan i vas ! :)
Idag, söndag gjorde jag bara roliga saker, sedvanlig runda runt Metviken i gryningen med Leia, låång frukost med Vasablad och dator, loppisbesök till nya Fyndis i Smedsby, lite pyssel och till sist besök till svärmor, mamma o. pappa ! Gillar dylika helger då man gör både nyttigt och vettigt ! Som sagt jag fyllde på mitt lager med loppisfynd och konstaterade att jag borde göra nåt åt mina gamla loppisfynd som väntar på att bli fixade. Så då tog jag itu med två tidigare fynd, en ram och en gammal LP-skiva av Tomas Ledin från 1982 :


Jag är en stor idol av Tomas Ledin !

Plockade fram skärare, sax och lim !
och resultatet blev så här:




Tomas Ledin och just den här skivan "Gränslös" har en speciell del av mitt hjärta för den innehåller "Sommaren är kort" som för 29 år sen då jag var riktigt nykär blev "vår låt" ! ..och så råkade jag hitta den på loppis ! Den är nog värd att få en ram och hedersplats i vårt hem !

Dagens loppisfynd ser ut så här:


.....men det är en helt annan historia ! 

Dagens citat ur citatboken:

"NJUT ALDRIG MED MÅTTA"

Loesje

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...