måndag 23 augusti 2010

Pumpor och U2

Oj oj vad dagarna plötsligt flyger iväg ! Märkligt att tiden känns så knapp så fort man börjar jobba. Inspirationen och kreativiteten lyser också med sin frånvaro när dagarna blir fyllda med arbete. Som tur har jag ett givande och roligt jobb som jag trivs med !Ibland behöver man lite annorlunda upplevelser för att få en ny kick och det fick vi minsann nu i helgen då vi tillsammans med 100.000 andra invaderade Olympiastadion i Helsingfors och rockade loss med U2 under deras magnifika konsert ! Det var bara såå häftigt !


Det enda som grämde mej med denna helg var att jag missade Juthbacka marknad....men det behövde jag inte fundera länge på för idag på jobbet kom mina underbara jobbarkompisar och överraskade mej med en låda fylld av "skrot" från marknaden som jag nu får ta itu med och börja fundera hur jag skall förvandla "skrotet" till nåt fint !



Tack, Tack, Tack fina Anna och Tina !

Allt har sin tid och visst var det roligt att komma hem igen och hinna pyssla lite i trädgården som jag inte gjort på evigheter, en liten djungel har vuxit upp verkar det som ! Som tex. pumpalandet, där växer pumpaplantan över häcken in till grannen !


En riktigt stooor pumpa är på gång .........



och pärontomaterna börjar mogna,
bara att hoppas värmen håller i sig
och frosten håller sig undan



och massor med paprikor på gång i krukan.......



och lite bönor.......



Många fina ingredienser till hälsosamt liv !

"För mycket av det goda kan vara underbart !"

2 kommentarer:

  1. Vad lummig o fin din trädgård blivit! O U2 lever vi länge på, till nästa konsert....Väntar med spänning på vad det ska bli för fint av skrotet.

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...