lördag 7 augusti 2010

Loppiskorgar

Det har varit ganska glest mellan loppisbesöken i sommar ! På söndagar ordnas skrotloppis på torget och dit har jag i alla fall varit några gånger och ser fram emot att göra ett besök dit imorgon också ! I alla fall så har jag hittat några trevliga korgar men som jag tycker borde få lite ny färg !



Köpte lite sprayfärg och började måla !




Om man gör det inomhus (som jag gjorde) så ska man nog använda munskydd och skydda sakerna runt om kring för det "dammar" färg ! Annars är det bara att följa anvisningen på burken.



Den lilla korgen med lock fick bli ett nytt smyckeskrin för mina halsband !



De två andra korgarna hittade också sin funktion.....



Plockade lite örter i blom i den ena och den andra blev
en perfekt förvaring av saftflaskorna som står framme
och plötsligt hade jag en fin korgställning för saftflaskorna och
en praktisk korg att plocka örter i !
Länge leve loppis !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...