söndag 23 april 2017

Vårkänslor även här hemma

Borta bra, men hemma bäst..sägs det och visst är det ju så..trots att lite less på det kalla vädret och snöflingor börjar man bli i den här delen av världen nu ! Igår hann jag inte tänka så mycket på vädret för det ställdes till med kalas lite här och där ! Iris-hunden fyllde 1 år och husse och matte ställde till med kalas för hela släkten. Jag fick också vara med och fira en härlig och speciell 7-åring som betyder mycket för mej och så kom jag på att bloggen fyller ju också 7 år...oj så mycket att fira ! Tack för alla fina kalas !
Här får Iris 1 år sin "tårta" !
Idag har det varit helt underbart fint vårväder, varmt i solen och läge för att äntligen ta fram krattan och börja vårstäda i trädgården, det är det bästa som finns !

 Kom just på att den här skottkärran är säkert från 60 eller 70-talet och är världens bästa !
 Krusbärsbusken och rabarbern har i alla fall satt igång !

Köpte lite frön från Ulriksdals handelsträdgård som jag sådde idag. Undrar om jag får denna Myskpumpa som syns på bilden att växa !?
 En annan som gillar vårvädret är Bella, som mest varit uppåner och lite vårgalen hon också !
En tredje som är lite uppåner och bakfram är sonen som så här i slutet av april bygger en "spårkalle" !!   (Det är alltså en mojäng som man har efter snöskotern för att dra upp skidspår !) Nåja till onsdag utlovas snö !!  😀😁😂😝
Men jag har varit på mässa och köpt pelargoner och till blomgården och köpt violer, tänker inte ta fram skidorna nå mera ! Pelargonerna får stå i kvistfönstren och fröjda sig...
och violerna planterade jag ut i bastuhinken vid vägen, 

där må de leva, oberoende väder !!!

Och med dessa vårtankar önskar jag alla en skön sista vecka i april
och vi får hålla tummarna att valborg kommer med mera värme !

Ha de gott !

Carina
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...