söndag 5 februari 2017

Hänt i veckan

Januari övergick i Februari och det känns alltid skönt att det mörkaste mörkret nu äntligen är förbi ! Veckan som gått har varit bra, inget extra kvällsprogram, varit ganska god vän med soffan, men nog varje dag ändå haft över 20.000 steg på stegmätaren, så riktigt lat har jag inte varit ! I soffan har jag virkat ihop två blomkrukor dessutom.. "Plättar på tråd" fick bli dess invånare !

Även mina långa glasvaser fick nya invånare till veckoslutet ! 

Har inte firat Runebergsdagen alls idag, men gjorde det tidigare i veckan med mamma, pappa och Bella uppe i ett fågeltorn ! Och mammas hemgjorda Runebergstårtor var säkert godare än Fredrikas, speciellt om man äter dem ute i naturen ! Det var vardagslyx, tack för det mamma och pappa !

På mina dagliga promenader med Bella upplever jag mycket natur och det är jag så himla glad över !
 T.e.x ett sick sack dike
eller en under-isen- säl
Jag är bara så oändligt lycklig över att vi beslutade oss för att ta en ny hund (då för snart två år sen) , för annars hade jag inte kommit mej för att gå ut i naturen varje dag och se alla små under !

På jobbet har vi mycket på gång ..
och i veckan har vi fixat till hjärtliga inbjudningskort 
till vändagskaffe för mor-och farföräldrar !

Tryckta med wc-rulle och här hänger de på tork !
Vill du veta hur man gör så kika in här !

Vi håller också på att göra ett stall till ponnyhästarna !

Men absoluta höjdpunkten har nog varit ikväll då vi alla varit på jobbet och förvandlat två rum till nåt som vi hoppas skall inspirera barnen till nya lekar och fantasier ..och till en start på ett större tema..  Det ska bli så spännande att se barnens reaktioner imorgon ! 

Allt det här kräver engagerade arbetskamrater som orkar göra lite utöver vår vanliga arbetstid
 och jag är så glad att få vara del av ett sånt gäng !💗
Vad som döljer sig bakom draperiet får ni nog veta så småningom ..

Nu har jag njutit av jägarsmörgås med Toms färsbiff 
och en svampsås med kantarell, sotvaxskivling och karljohan plockade i Domarskärsskogen ! 
Det ni ! 

Dessutom var jag skogsarbetare ett par timmar idag

då vi rensade "påtten" i vår trollskog bakom huset ! 
Det känns i hela kroppen att man varit igång idag,
men känslan är skön !

God söndagskväll
och 
ha en bra vecka alla ! 

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...