måndag 4 januari 2016

Dukningstips till fest eller kalas

Första dagen på jobb och det känns helt okej ! Eftersom min egen arbetsplats har stängt ännu två dagar så fick jag äran att jobba på samma dagis som min dotter. De va riktigt skoj och roligt att se hur hennes jobbmiljö ser ut. Tyvärr blir vistelsen kort och imorgon är det redan trettondagsafton. Skönt ändå med lite mjukstart,kommer nog tillräckligt med oxveckor sen.

Många kanske ännu orkar bjuda gäster till trettondagen, i så fall tänkte jag visa er ett kul och enkelt dukningstips ! Jag använde den här dukningen på nyårsafton då vi traditionellt åt fondue med goda vänner !

Man behöver bara wc-rulle, liten snapsflaska, vita servetter, 
snöre och mönstrat papper.
 Sätt flaskan in i wc-rullen och rulla in allt i servetten, 
knyt till en smällkaramell. Klipp en remsa av det mönstrade pappret 
och fäst runt. Limma på en namnlapp ! Klart !

Naturligtvis kan man variera innehållet efter tillfälle och gäster !
Kul idé till barnkalaset också !
Det här tipset hittade jag från tidningen 101nya ideér !
Tryck HÄR så kommer ni dit !

Förresten kan jag ännu ge er ett bra efterrättstips som jag gjorde till nyår ! Hjortronparfait med havreflarn, lätt och gott !


Receptet hittade jag från tidningen Hembakat. 
Tryck HÄR så kommer du dit !

Brr, men nu visar termometern - 17 grader här, 
inte läge för kall parfait utan brasa och varm dryck !

God måndagskväll !

Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...