onsdag 16 december 2015

16 december: Origamidiamant

Ikväll var det Taitokväll och vi avslutade terminen som vanligt med knytkalas,hantverk och trevlig samvaro ! Ikväll gjorde jag lite stjärnor av glasrör, ingen bild får ni för de kanske hamnar i tomtens säck !
På veckoslutet provade jag göra en diamantvikning. Vikningen var lätt, men ihoplimningen var lite knepigare. De var lite så där som när jag skall sy med symaskin eller försöka göra en tårta...det blev mest fula ord och fult resultat.

Vek av sidor ur en bok, tänkte jag skulle ha dem i granen..men vi får nu se, kanske de passar bättre i kaklugnen !


Vill ni försöka er på hur man viker diamanterna 
så hittar ni en bra beskrivning här !
Jag använde limpistol då jag limmade ihop de två delarna, men jag tror det skulle vara bättre med vanligt universallim (typ erikeeper) eller papperslim.

Till sist en hälsning till tomten:

Husse behöver nya strumpor 
och Bella nya tuggben !



 Hejsvejs !

Kram

Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...