söndag 21 april 2013

Våren kom med buller och bång !

Aldrig har väl våren kommit med sånt buller och bång !! Förra veckoslutet klättrade vi på snöhögar höga och klippte äppelträd och detta veckoslut har jag räfsat och krokus blommar där snöhögarna låg ! Islossningen i älvarna runt om i Österbotten har varit häftig och många har drabbats av vattnets enorma krafter.
Jag drabbades också av våreufori och köpte hem en massa penseér för att äntligen få börja njuta av lite färg i trädgården !
Har nog en massa "byttor" att plantera blommor i, men vill ändå varje år prova på nån ny ide... i år blev det en gammal oanvändbar kakform.. (ja och så tycker jag ju inte om att baka,,)




 och i min rostiga plåthink som jag fyndade på
 Kristinestads marknad förra sommaren.


Nu ikväll var vi ut och körde till de översvämningsdrabbade områden nära oss och kunde inte annat än förundras över vilka krafter som varit i rörelse då isen lossat i älven ! Nu var det lugnt, men kan bara tänka mej hur det var när de har flaken rusade fram.



Våren känns i hela kroppen och det känns underbart att igen spendera mera tid ute än inne !  Med rosiga kinder och skit under naglarna sitter jag nu i vår nya soffa och njuter av att ha en hel ny årstid framför sig ! Att vi dessutom ska få tjuvstarta sommaren på spanska solkusten inom snar framtid är inte heller fy skam !

Hoppas ni alla hittar ert eget sätt att njuta av våren, för nu är den äntligen här  och ikväll sjöng koltrasten sin allra första och vackraste vårsång i våran skog ! Lycka !


Ha de gott !

Kram

Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...