tisdag 9 april 2013

Ett nyckelskåp byter skepnad (2 ggr !)

Vårens Taitokurser börjar gå mot sitt slut och förra gången fick jag klart ett nyckelskåp vars dörr jag "klätt" med mosaik. Nyckelskåpet köpta jag på loppis för ett par år sen och det var gult och fult. Jag målade det vitt på utsidan och gjorde ett försök att göra en fin dörr med decoupage-teknik och några servetter.....


Blää !
 och det blev så FULT det också. 

Tog med skåpet till taitokursen när vi började med mosaik, rotade efter några gamla nycklar i vår nyckellåda och gjorde ännu ett försök att få skåpet till ett annorlunda nyckelskåp !


 Limmade fast tre gamla nycklar på skåpet 
och klädde kanterna med fyrkantiga mosaikbitar

 och sedan sönderklippta  mosaikbitar runt nycklarna.

Vit fogmassa


och så var skåpet klart ! 
Och mycket finare tycker jag !


 och passar bra på väggen i våran tambur !


Jättemånga fina saker i mosaik har blivit gjorda under våren !
Kika in här igen så ska jag visa mera mosaikhantverk en annan dag !

"Kreativitet är smittsamt, för det vidare"
sade en gång en klok man som hette
Albert Einstein

och jag håller med !

Ha de gott !

Carina

3 kommentarer:

  1. Så fint det blev!Rolig idé att sätta dit gamla nycklar!

    SvaraRadera
  2. Wow! Definitivt snyggare!

    SvaraRadera
  3. Hej där! Vilken skön blogg du har! :) Hittade dej på pysselplatsen och det är alltid så kul att hitta bloggar med pyssel, det ger så mycket inspiration och glädje! Fastnade förstås för din mosaik eftersom jag hållit på med det själv. Underbart nyckelskåp! Och pyssel för barn är alltid tacksamt ifall man har nåt barnbarn på besök som "jag har ingenting att göööra! :)). Ha en skönpysslig vår! h/ Lilian

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...