söndag 23 september 2012

Sprider gärna ideér !!

Blev så glad då jag fick ett mail med ett tack och bilder från en kollega i Malax som hade fått inspiration av våra pinnedockor som jag visade här för en tid sen ! Det är det som är grundtanken med min blogg, att sprida ideér och inspiration ! Härligt !
Här är de fina pinnedockorna som de gjort på Knattebo i Malax:

Tack Gun-Lis !

Tar gärna emot ideér och bilder av alla andra också som jobbar med barn, skulle vara riktigt roligt att kunna förmedla och sprida era ideérna vidare här på bloggen ! Ni kan skicka bilder eller ideér till: carina.troberg@gmail.com så kan vi tillsammans sprida inspiration !  Nu just funderar vi på bokstavstema på vår avdelning, så om nån har nån bra ide så BERÄTTA ! :)
..annars så sitter jag nu just och njuter av lugnet ute i skärgården, har precis ätit varma jägarsmörgåsar med dagsfärska trattkantareller och smuttar faktiskt på en urgod glögg (förlåt)..imorgon tidig båtfärd i ganska hård vind ut till stan och verkligheten igen..men till dess...

HA EN SKÖN SÖNDAGSKVÄLL !

Carina

2 kommentarer:

  1. Vi blev också inspirerade av dina pinnedockor så vi har också lagat dem på vår avdelning =) Vi kallade dem "Gubben höst"!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Nu kommer jag inte med ett pysseltips, men ett boktips! SET i förskolan -handbok i konsten att praktisera social och emotionell träning av Birgitta Kimber och Carina Petré.
      Boken ger konkreta förslag hur man lägger ord på känslor. Tyckte den var så bra så jag tipsar till höger och vänster om den.. :)
      Har själv vikarierat på dagisar och blir småningom färdig socionom. Är vårdledig för tillfället.
      Ha det bra! MVH Katarina

      Radera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...