onsdag 12 september 2012

Nytt liv i en gammal rostig hink

Äntligen en extra timme att gräva fram nåt av mina fynd från sommarens loppisar och marknader ! Var först på en promenad då jag kom hem från jobbet och gick via Hemstrands blombutik och där hade de stora vita härliga Ericaljung. Kunde inte motstå dem så jag köpte två och då kom jag på att de kommer att passa precis i ett av mina rostiga loppisfynd !

En rostig hink och en rostig krok

Skruvade upp kroken på liderväggen
Planterade ljungen i hinken
Hängde upp ett pepparkakshjärta
och de må vara fint ända in till jul !
Vilka tjusiga loppisfynd och de kostade just ingenting, men så är det ju inte alla som gillar gamla rostiga saker heller ! Det gör däremot jag !! 
Gillar det vita och gröna mot det rostigt bruna i !
Man ska bara inte glömma att vattna ljungen nu när det är varmt ännu,
 annars blir den skräpig och ful ! 

...och de va bara början på mina rostiga fynd...
fortsättning följer......


Ha de gott i höstkvällen !

Kram 
Carina


2 kommentarer:

  1. Jätte fint! Då har jag inga rostiga grejer själv men beundrar dina stort! :)

    Sköna höstkvällar till Dig med! Kram!

    SvaraRadera
  2. Fint med hjärtat :)

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...