söndag 30 september 2012

Disktrasor med stil !

Så var då äntligen höstens Taitokurser igång ! Underbart att träffa alla trevliga människor igen och att få ta itu med lite skapande och pysslande. Jag går två pararella kurser och den ena missade jag i onsdags, men på torsdag och lördag var jag på plats och då var det tygtryck med olika tekniker som gällde. Vi började med att göra schabloner i plast till tryck på disktrasor.

Här får ni se några färdiga alster:

Lägg till bildtext

De här gjorde jag !





Det här var väldigt roligt och enkelt att göra. 
En riktigt trevlig present att ge bort, 
som man hastigt kan fixa till med lite textilfärg.
Jag tryckte även kökshanddukar med samma äppelmönster 
för både jultider och vanliga tider och mera bilder kommer 
då de är färdigsydda !

Ha en skön söndagskväll alla !

Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...