söndag 2 september 2012

Marknadsgummor

Då va de provat ! Inte så tokigt att vara marknadsgumma på Stundars för en dag, de va riktigt roligt ! Så superrik blev jag ju inte, men bara att få höra kommentarer som "Oj så fint" och "Oj vad fiffigt " gör ju en så himla glad ! Tror nog det blir ett nytt försök till jul !

Marknadsgummorna Camilla och Carina
Mina betongljusstakar och betongplattor

Jag sålde mest betongsaker och järntrådskransar (om ni vill ta en närmare titt på kransarna så kan ni titta in hos Seralias Stuga.)
Camilla hade gjort jättefina inredningsstegar, väskhållare och wc-pappershållare av gamla störar. 



Hon sålde faktiskt helt slut på sina fina stegar (35€/st) men lovade att tillverka mera ! Väskhållarna (30€/st) finns det en del kvar av. Camilla kommer att vara på Brages höstmarknad nästa söndag ifall nån är intresserad av att se eller köpa hennes fina hantverk ! 

Camilla har även härliga väggbonader med jeansfickor 
och fina kuddfodral i retrotyg ! 

Även mina betongflaskor och en del kransar finns på Brage nästa söndag, men gumman själv tror jag flyr till kantarellskogen ute i skärgården. Det börjar redan sina i kantarellförrådet ! :)

Ha en skön söndagkväll
och 
en bra början på en ny vecka !

Carina

2 kommentarer:

  1. Huvudsaken är att du trivdes! Miljonär blir man inte över en natt! :o) Jag har iallafall en så fin krans på dörren!

    Skön start på veckan till Dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Älgljustaken brann vackert i fönstret då födisbarnet koka obligatorisk bärkrämsläxa o vi mumsa stundarsgrisan och wc-pappersstören väntar på tur till tuppen på kaffebådan. Så kreativa gummor :)
    Ja o yllesockan hitta genast hem hos mor o dotter, sköna o smidiga. Rosorna vissnar ju aldrigtur!

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...