måndag 23 februari 2015

Trädgårdsdrömmar

När jag startade den här bloggen för snart 5 år sedan var tanken att jag skulle blogga om naturen, trädgården och lite pyssel. Nu har det blivit MYCKET pyssel och lite natur och trädgård. Att det blivit lite trädgård beror mest på att mitt trädgårdsintresse varit på ganska svalt de senaste åren. Att det blivit mycket pyssel beror till stor del på att jag fått så fin respons från er läsare (Tack för det !) och att jag förstås gillar att pyssla, både i mitt arbete och på fritiden.

Tidigare var trädgården oerhört viktig för mej och jag satte ner hela min själ i trädgårdsarbetet. Nu just känner jag den där pirrande känslan igen, att få så frön, plantera om blommor som varit i vintervila, planera nya trädgårdshörn och fundera på nya rabatter ! Och vet ni det känns LJUVLIGT ! Det känns så roligt så jag funderade ett tag om jag skulle starta en trädgårdsblogg, men eftersom tanken med denna blogg från början var att skriva om natur och trädgård så får ni väl stå ut med att det kan bli lite mera blommor och bin i framtiden !


Nu just har jag vintersemester och sitter ute på sommarstugan och har all tid i världen att se på foton som jag tagit av mina blommor i trädgården och också av naturbilder härifrån sommarstugan.




De va några favoriter från sommarstugan.

Här några från trädgården i stan.



Den sista min försommarfavorit, Tovsippa !

Visst börjar man längta efter sommaren !!?

 Och det att ha nåt att längta till
är ett värde i livet !

Nu längtar jag efter att bastun ska bli varm !

God måndagskväll !

Kram

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...