söndag 8 februari 2015

Skål av papper

Hej ! Alltså detta veckoslut har jag typ gjort ingenting och jag känner mej något frustrerad för jag skulle ha velat göra en massa, men har tydligen drabbats av den tråkiga åkomman handlingsförlamning ! Nåväl tanken var att vi skulle fara ut till sommarstugan med ny skoter, men de planerna fick vi ändra på då envis magsjuka drabbade gubben i veckan ! Den nya skotern är inte heller verklighet ännu....hoppas till sportlovet i alla fall !
Vädret har ju varit toppen trots en envis och kall vind, men inte ens det fick mej botad från förlamningen ! Skulle gå på långpromenad igår, men fick svänga om pga halka !! Surt, måste skaffa icebugs ! Även vädret gjorde att jag saknat Leia (min hund) enormt mycket detta veckoslut. Vi brukade alltid göra långa promenader ute på isen den här årstiden och hon älskade det och jag älskade att se på henne då hon glatt sprang före mej för att sen stanna och vänta tills jag kom ikapp henne eller tvärtom ! Konstigt hur sorgen efter henne kommer och går.
Lite ljuger jag då jag säger att jag inte gjort nånting...har faktiskt sytt en skål av papper, jättenödvändigt !! Men de va liksom det enda jag kom mej för att göra i pysselväg i alla fall ! Ville egentligen bara testa ideén som jag sett i tidningen Talo & Koti nr 1/2015.
I tidningen hade man använt gamla postkort, jag använde en kartong som kom med påslakanen jag köpte för en tid sen.


Först ritade jag en sexkantig botten och sex sidor och klippte ut dem så här:


 Så gjorde jag hål runt alla sidor med ½ cm:s mellanrum.

 Sen var det bara att sy ihop.
 Använde langettstygn på de rundade övrekanterna.


 Ja och så är det bara att fylla den med nån god favorit !

Hm..nu i skrivande stund är skålen redan ganska tom och så fick jag ännu en sak att ha dåligt samvete över....ätit för mycket godis igen - men vem kan motstå Hopea Toffee !

Avslutar här med en bild som jag ser på varje dag, minns och saknar !

Leia sitter och tittar mot vår sommarstuga i februari 2013.
Skön söndagskväll till er alla !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...