lördag 3 januari 2015

Duka med paket

God fortsättning på det nya året ! Igår hade jag grym ångest över allt stillasittande och ätande, då åtgärdade jag det med ett besök till simhallen, där jag vattenjoggade, simmade och vattenjumppade under 1 timme och jag kände mej så nöjd efter det, så nu kan jag sitta i soffan och äta igen en stund ! He he !
För ännu är ju inte detta långa jullov slut och inte heller helgerna att fira med god mat och goda vänner ! Vi hade en mycket trevlig nyårsafton hemma hos oss med våra bästa vänner och jag var extra nöjd med nyårsdukningen som blev lite speciell ! Tänkte visa den som ett tips nu ifall nån vill satsa lite extra på trettondagsfesten, så hinner ni göra detta som ändå kräver lite jobb !

Sökte en bok på loppis som skulle ha "fyrkantiga" sidor med ganska neutrala färger och hittade en äldre finsk inredningsbok som uppfyllde kraven !


Rev ut lämliga sidor och vek små lådor av dem.
Sidorna till mina lådor är 20 x 20 cm.

Här kan du se hur man gör !


Eftersom det var till nyårsfesten jag gjord dem 
så blev innehållet tennhästskor som senare skulle stöpas !

Till trettondagsfesten kan man ju tex. ha nån julgransplundringsgrej..



Vek en lotusblomma av servetten och 
placerade paketet ovanpå som bordsplacering !


Efter paketöppning och en traditionell fonduemiddag 
blev det dags för tennstöpning och alla fick märkliga formationer..


Tyckte först att min liknade en hundvalp (önsketänkade?)

men så konstatrade jag att det var nog en rauk ! 
Borde nog få fara till Gotland igen ! :)

I alla fall står den stadigt rakt upp 
och det planerar jag också att göra detta år !

Ha ett god början på nya året, 
tänk positivt
dra in magen, sänk axlarna
stick ut hakan
så blir de nog bra ! 

Ha en bra lördag !

 Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...