torsdag 23 oktober 2014

Vackra fantasitavlor av "gratismaterial" !

Igår hade jag en pysselkurs för dagispersonal på vuxeninstitutet i Korsholm. Tanken var att göra pyssel med enkla medel och så blev det också, tror materialkostnaderna blev ca. 1 € / person. Det absolut mest kreativa pysslet vi gjorde var en tavla gjord av skokartonglock, "skrot" som du annars slänger, pinnar och mossa från skogen.
Kartonglocken (hämtade från skoaffär) målades svarta i botten. Bubbelplast målades vitt och trycktes på det svarta som "snöeffekt". Sen fick deltagarna rota i min skrotkorg och tillverka nåt som kan flyga. Pinnar och mossa limmades fast och "flygaren" flyttade in.

Här va de knappar och skosnören !

Korkar, knappar, tyg, kartong och silvertejp.

Lock, knappar och skosnören.
Tomma värmeljushållare och piprensare !

Tyg, korkar och häftplast

Kartong, knapp, skosnöre och piprensare.

Överklädd godisask, mjölkburkslock, knappar

Så fina höst-vinter-tavlor eller hur ! 

Mycket annat blev också gjort och 
jag hoppas deltagarna fick lite inspiration
 till sitt kreativa arbete med barn !

Jag fick åtminstone ny inspiration 
att även på detta sätt kunna
förmedla vidare lite av 
mina egna tips och ideér !


Ha de gott allesammans  !

Carina

2 kommentarer:

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...