tisdag 24 juni 2014

Visplar blev trädgårdskonst !

Ååååå så skönt att ha semester !!! Har dessutom några dagar helt för mej själv hemma, som jag har längtat efter det ! Har bestämt att bara göra det som känns bra just för stunden, inga vilda planer och projekt ! Enda planen jag har är att jag skall unna mej att äta lunch på restaurang varje dag denna vecka, det är vardag fö många, men lyx för mej ! I måndags var jag och lunchade med goda vänner, idag med sonen och gubben och imorgon blir det med dottern !
Efter lunchen idag for jag en sväng via Jupiter (en återvinningsaffär) och hittade 10 st visplar i en låda och tänk då fick jag en rolig pysselidé ! Jeee, det har varit glest med ideér på sistone !

4.50 € betala jag för de här visplarna !
Knöt fast lite järntråd i ändarna och hängde upp dem i mitt cykelhjul 
som hänger från en gren i ett äppelträd !



 Himla svårt att få det här att se bra ut på bild,
men i verkligheten är det rätt så tjusigt !

Lite annorlunda trädgårdskonst och skulle nån behöva nya visplar 
till sin elvisp så vet ni var det finns ! :D

Nånting annat som såg tjusigt ut i kvällssolen för en stund sen
 var de små lindfrukterna med sitt stödblad i linden nere på vår gård !


Nu ska jag avsluta kvällen med att se på "Allsång på Skansen". 
Får se hur Petra Marklund klarar av att vara allsångsledare !? 
Saknar nog Måns ändå ! ;)

Skön fortsättning på sommaren !

Carina

3 kommentarer:

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...