söndag 22 juni 2014

Midsommarkänsla 2014

Midsommar..den liksom bara kom och gick ! Är nog med ena foten i Italien ännu tror jag..så fort jag stänger ögonen ser jag de fina landskapen ! Men nog är det fint här hos oss också med havet, de ljusa nätterna och grönskan ! Vi tillbringade endast en bråkdel av midsommaren på eget skär för det var ungdomarnas tur att ha fest där och i år blev det en riktig grisfest, bokstavligt talat !

Det har svetsat och donats en längre tid för att göra en grisgrillmojäng !


Här är nu grisen äntligen på G, bakom pressening och allt !


Ungdomarna anlände till skäret och vi "flydde" till grannholmen och min kusins villa medan föväntansfulla undomar vinkade glatt på stranden !

Traditionsenligt firade vi midsommar med god knytkalasmat där alla hämtar sina specialiteter ! I år införde jag dessutom lite italieninspierad bresaolasallad ! 


Så himla gott !

 Stor, mellanstor och liten väntar på mat !

 Kvällens efterrätt var också kvällens höjdpunkt ! 
Camillas PAVLOVA !! 
Like a dream !

Vädret var kanske inte like a dream, men med filtar, mössor, handskar och orange glasögon och brasa klarade vi av att sitta utomhus ända till efter midnatt !!


Följande morgon bjöd på vackert väder utan direkt värme, men de yngsta i sällskapet tyckte nog att det var ok med lite strandlek ! Brukar ta ett morgondopp på midsommardagen, men stod över i år !!


10 dygnspognosen utlovar inget vidare väder, men jag har SEMESTER och inget väder i världen kan ta bort det från mej ! Jag ska bara njuta av att inte behöva ställa klockan på ringning och ta dagen som den kommer ! (och tusen ogjorda projekt ligger och väntar på att nån ska få inspiration, så sysslolös behöver man inte vara )

Ha gott alla !

Kram
Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...