tisdag 6 maj 2014

Inspirationslös

Lider av bloggtorka och inspirationstorka ! Har liksom tappat all energi plötsligt...hoppas den återkommer...ikväll for jag hellre ut och cykla än att leka mullvad i trädgården..de e nog inte likt mej, brukar älska trädgårdsarbete på våren och vara full med nya ideer och ha tusen projekt på gång ! Har inte ens sått tagetsfrön !!! Låter säkert helt dumt i mångas öron, men jag brukar ALLTID driva upp egna tagetes och plantera ut i krukor både hemma och på sommarstugan och även ge bort till mamma och svärmor...oj oj nu blir det dyrt i år om alla krukor skall fyllas med köpta blommor.....eller så får de vara tomma ! Det behöver väl inte alltid vara som det brukar...

Fast inspirationen tryter, betyder det inte att jag njuter !
De riktigt vackra finns runt oss nu och jag njuter av våren med fåglarnas sång och allt det nya ljusgröna i naturen och av vårblommorna på gården som bl.a lyser i Finlands färger.



Kanske njutningen är viktigare än att försöka hinna med allt ! 
Allt har sin tid ! Carpe Diem !

Nu njuter jag av musik från melodifestivalen på tv. Oj så fint Sanna Nielsen sjunger i Sveriges bidrag ! Hoppas hon går vidare till final.

Nåja nu känns det redan lite bättre...

Ha de gott i maj !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...