söndag 17 november 2013

Konstiga sysslor !

Har sysslat med lite konstiga saker (för årstiden i alla fall) detta veckoslut ! Vädret har också varit konstigt; varmt, soligt, fullmåne och höstens värsta storm ! Inte en snöflinga så långt ögat kan nå ! Igår, lördag hade jag tydligen extra energi i kroppen och började dagen med att tvätta fönster, men bara de viktigaste och bara i nedre våningen. Passade på att sätta upp julgardinerna i kvisten, så är det gjort då i allafall ! Efter det undrade gubben vad han kunde göra för nytta på gården och jag föreslog att han skulle "svänga" grönsakslandet (som jag inte klarat av denna höst med min axelskada) och att han kunde ju se efter om det fanns några potatisar kvar i ena änden av landet där jag satte ner några Siikli i början av sommaren ! Så medan jag satte upp julgardiner så tog gubben upp "nypotatis" !!! Dessutom fanns det fin-fin grönkål kvar också som jag skars ner..så för en liten stund sen har vi ätit ugnslax med grönkålsstuvning och nypotatis ! Såå GOTT !( förresten har vi ätit god mat hela helgen ! STÖÖN !,,när ska jag få inspiration att få bort några kilon ?)
Nå nog med text nu, här kommer lite bilder av mina veckoslutsupplevelser:


Nyupptagna Siikli och grönkål !


Grönkålen klippte jag i mindre bitar, körde den i mixer, förvällde och satt i minigrippåsar i frysen ! En del blev stuvning till dagen lax:
Ugnslax med grönkålsstuvning, champinjoner, paprika och "nypotatis !

Efter att vi skördat i grönsakslandet i mitten av november !!! gick jag ut på en promenad med Leia (som bara legat och tittat på skördearbetet) och det råkade vara ett helt fantastisk eldhav på himlen..säket lugnet förestormen som kom förra natten !

Idag har jag pysslat i mitt hobbyrum med lite grejer som jag skall försöka sälja på Stundars julmarknad. Vi har också varit ut i skogen och plockat pinnar till en idé som jag har !
Pinneplock inför blivande projekt ! ;)
Men nu just njuter jag av ett glas glögg (förstås) och är glad för att en liten del av huset nästan e julstädat redan med julgardiner och lykta (och uppdruckna Blossaflaskor)

Kommande veckor blir FULLA av program 
och jag hoppas vi kan hitta lite andningsrum...

...märkte under min sjukledighetstid
hur VIKTIGT
det är med
en
egen
liten 
gnutta
RUM
av
egen
TID !

Må gott
ALLA  !

Kram
Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...