torsdag 30 maj 2013

Naturexplosion !!

Hej...vet inte riktigt vad jag skall tycka om detta märkliga väder vi har i vårt land just nu...och för alla läsare som inte är från Vasa i Finland så kan jag ju berätta att vi har haft högsommarvärme ganska länge nu och hela naturen har exploderat och JAG HINNER INTE MED !!! Det är inte ens sommarmånad ännu och på vår gård händer allt på en gång nu....

Körsbärsträden blommar ut,


 Äppelträden blommar för fullt,


Syrenerna slår ut nu...


Spireorna blommar..


också Lupinerna...


och Hundflokorna längs vägarna..


och jag vill bara ropa STOPP ! Jag hinner inte njuta ! 

Då man jobbar på dagis är majmånad fylld av roliga aktiviteter,  en massa grejer som skall färdigställas och till slut en hel del känslosamma avsked..dessutom har jag och mina kolleger en förmåga att spara allt till sista minuten och då kan det lätt uppstå en viss känsla av stress...och lite så känns det just nu...eget fel förstås...
Vill njuta, men hinner inte..och varför ska allt hända på en gång...men kära nån jag ska verkligen inte klaga..tänker på de som dessutom skall ställa till med examensfest till helgen...har ju varit i den situationen ett par gånger själv och vet vad det innebär !

Nåmen som tur är har jag en härlig granne, Marita, som igår kväll bjöd in mej att ta ett glas vin på deras  soliga trappa efter att jag klippt gräs odyl och idag halvt tvingade min härliga dotter ut mej på en promenad i vår underbara närmiljö med blomsterprakt och hav !

Sofia på en sten vid stranden
och då hann jag stanna upp en stund och njuta 
av allt det fina runt omkring oss ! Tack !

Idag har vi redan tagit avsked av en del barn på "Maskrosen" och imorgon blir det fler...ju äldre jag blir desto jobbigare blir det och många tårar faller när världens finaste små (och stora) maskrosfrön flyger vidare ut i världen och slår sin starka rot någon annanstans !


Lyckligtvis så stannar många också kvar 
och nya kommer till och vi får fortsätta 
vår Maskrosfärd tillsammans !


Önskar 

ALLA ETT BRA AVSLUT 

OCH EN LYCKOSAM FRAMTID !

Kram
Carina






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...