söndag 24 mars 2013

Trasägg till påsk

Då man hittar julklappspapper bakom soffan så är det kanske dags för en storstädning ! Det har vi gjort denna helg och så skönt det känns nu när huset doftar rent och påsken får flytta in ! Har nog hunnit njuta av det fina vädret också, igår sittande på lidertrappan och idag ett par timmar i skärgården ! Hann både med skidtur, lite vedarbete och kranstillverkning under de två timmarna ! Härrlit !!

Min skidkompis Leia !
Hann även pyssla en stund på eftermiddagen. Rotade lite i min loppis-fynd-korg och hittade några nystan "tras" i bästa påskfärger ! Årets påskäggsmodell får bli lite "tras-aktig" !


 Hade några plastägg i gömman och började snurra traset kring äggen. Fäste (med limpistol) bara i början och i slutet, på så sätt kan jag återanvända äggen om jag vill !




Korgen av björkris som "tras-äggen" ligger i har Sofia gjort då hon gick på dagis, den är alltså typ 18 år gammal. Fantastiskt material !

Idag är det palmsöndag och då brukar man plocka in ris till påsken. Vanligtvis är det ju björkris man tar in, men jag tog in kvistar av lind idag. Tycker själva riset är så dekorativt med sina stora runda knoppar !


Hur det blir sen när knopparna spricker har jag ingen aning om, men fint är det i mina gamla Fazerburkar !




Trevlig inledning på påskveckan alla !

Kika in här i vecka så får ni mera påsk-pyssel-tips för barn !

Kram

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...