söndag 17 mars 2013

Bästa vintervädret

Vilket underbart vinterväder detta veckoslut har bjudit på ! Vi har varit ute i skärgården på sommarstugan och denna gång alldeles friska ! Jag har skidat runt holmar och skär och det var så skönt, så skönt. Igår hade jag Leia som enda sällskap men idag kom även ungdomarna med ut på skidtur !

Sofia och Kristian

Leia, jag och solen på skidtur
Efter skidturerna på lördag tog jag ut en solstol,fårskinn, värmde en glögg (förstås) och satt och njöt av både trafiken av folk som åkte förbi och den orörda snön runt omkring och fanns det spår i snön så såg man klart och tydligt vem som gjort dem !




Som pricken på i:et utspelade sig ett jättefint norrsken nu ikväll och gubben och jag stod länge och tittade på skådespelet från vår trappa här hemma i "stan" ! Han kunde ju inte låta bli att se allt ur en ingenjörs synvinkel med partiklar hit och dit, medan jag bara förundrades över naturens under ! ;-)

Känner att jag fått ladda batteriet detta veckoslut
och tror inkommande vecka blir en bra vecka 
och snart e de ju påsk !

Sköt om er !

Kram
Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...