onsdag 20 mars 2013

Tovat till påsk

De va ett tag sen jag visat nåt från Taitokeskus där jag går på kurs flera gånger i månaden. Förutom att man får göra en massa  hantverk där så är stället också fullt av ideér och fina alster som de anställda på Taitokeskus gjort till besökarnas stora fröjd ! Det är också mycket av de saker som finns utställda där som vi får prova på att göra på våra kurser och det bästa är att allt material finns att köpas där på stället ! Här kommer några bilder på torrtovade påskhantverk som finns i taitohyllan :



 Kycklingar tovade på frigolitkulor




 Stickade tuppar, tovade i maskin.

Torrtovad påskkärring

 Torrtovad tupp

 ..och de här tupparna gjorde två taitokompisar färdiga idag ! 
Och de är stora, typ 20 cm i diameter !
Urtjusiga !

 KUCKELIKUUUU !


Själv fick jag färdigt ett långt projekt som är lite hemligt ännu och så vred jag ihop tre järntrådskycklingar som också fungerar som krokar....lite kvar att fila på dem också...så nu efterlyser jag lite tid i mitt pysselrum !

Men nu just lite soffhäng och mästerkockar i tv ! 
Hoppas också att det nya programmet "Helt sjukt" är nåt att se.

Skön kväll mitt i veckan !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...