torsdag 12 januari 2012

Via "Boden"

Vilka underbara vinterdagar vi har haft ! Har fått njuta av dem dagtid på jobbet och kvällstid på gården med lite snöskottning. Idag promenerade jag hemåt från jobbet i härlig nysnö på gator och vägar och väl hemma en tur i "trollskogen" med Leia. Läste idag Olles skidfärd för barnen på jobbet och jag kände mej precis som Olle då jag kom in i skogen, tänkte nästan skrika på "tack kung vinter", men bara nästan ! Det var otroligt fint ! Tyvärr hade det redan blivit så mörkt så fotona blev inte bra, men kunde inte låta bli att göra en snölykta av den nya kramsnön hemma på gården och fota den i alla fall !


På min promenad genom stan idag svängde jag in via Puoti*Boden som är Vasanejdens hantverkares egen butik. Där finns ett 20-tal hantverkares arbeten till salu, Jättefina saker och värt ett besök ! En nyligen inflyttad hantverkare är TilkkuSatu som hade alldeles ljuvligt sydda hantverk. Kunde inte låta bli att köpa två pannlappar och en rolig liten dyna med en bra text !

Så bra, bara att börja krossa kakor nu !
Riktigt fina vårfärger !

Känns skönt att börja byta ut jultextiler mot lite ljusare detaljer nu, blir nog att skala bort det sista av julen nu i helgen ! 

Passa på att njuta av vintervärlden ni också - 
jag tror jag går och gör en lykta till !

Kram
Carina

ur Olles skidfärd av Elsa Beskow utgiven 1907 !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...