lördag 28 januari 2012

Grönt i kruka...del 3

Hade ju en riktigt grön-fingrig-pysselhelg förra helgen och tänkte visa några till av mina kruk-alternativ... för en tid sen hittade jag några gamla kaffeburkar i en påse som min man sparat och som han hittat då han röjt i källaren i vårt 75-åriga gamla hus !! Hade en gammal krukväxt som behövde ny kruka, en ny som behövde kruka och en tråkig som behövde ny kruka..de fick verkligen inga "nya" krukor men ack så häftiga gamla retrokaffeburkar.....

och jag riktigt känner hur de här usliga växterna trivs och goar sig i sina härliga kaffeburkar !  Gillar speciellt den nya konstiga kaktusblomman i TUKO-burken..de andra är gamla och fick en andra chans pga burkarna !

Och så fick också min gamla docksäng (som min morfar en gång i tiden snickrat) bli blomsäng för en "Plättar på tråd" krukväxt.....

 
..och fler krukor väntar på att bli fyllda med jord och växter, så det blir nog att göra ett nytt besök till blomstervaruhuset, men först har jag ett tvättberg som skall bestigas !
Ha en skön lördag alla !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...