söndag 8 maj 2011

Morsdag

Morsdag, vilken underbar dag ! Både vad gäller väder och program ! Började dagen kl 7 med en långpromenad och njöt av lugnet och friden. Nåja...det fanns faktiskt en "knäppgök" som störde friden med sitt konstiga beteende ! Hacke Hackspett hade fått fnatt och stod och hackade på en lyktstolpslampa !

och vilket ljud då han febrilt hackade på plåten !
Mötte en annan mamma med hund och vi konstaterade att frukost på sängen är inget för oss eftersom vi är FÖR morgonpigga ! Vem kan nu kräva att familjemedlemmarna ska stiga upp kl 6 och koka kaffe ! :) Men då jag kom hem från promenaden stod sonen i köket med present och kokade ägg och kaffe ! Och dessutom lunchtid fick jag en till underbar present av pojkarna i huset: Grillad entrecote, potatisgratäng och god sallad ! Bara att sätta sig ner på terassen och njuta ! TACK !
Efter det var det dags att uppvakta svärmor och mor ! Svärmor är på sjukhus efter ett fall som orsakade brott i lårbenshalsen men nu har hon ny höftled och var pigg och glad idag !
När man kommer hem till mamma och pappa i Gamla Vasa känns det alltid lika bra ! Det är ju förstås för att man kommer HEM, att man alltid känner sig välkommen och att den där speciella barndomskänslan infinner sig !

Jag och min mamma.
Kan inte låte bli att mysa över presenterna jag fick av mina barn. En sak för jobb i trädgården och en sak för avkoppling i soffan ! Så väl de känner mej för jag älskar ju både och ! Tack, tack av hela mitt hjärta mina underbara barn !

En trädgårdssax och en tekopp gör mamma glad !
Nu kan jag jobba flitigt med saxen och sen koppla av med en jättetekopp ! Helt perfekt !

Måste visa en bild på en till "knäppgök" som huserade på min betongros idag och helt säkert kammar noll i jakten på nektar !


 I övrigt så är jag glad över att båten är servad och båtkärran står på gården, det kan betyda att vi äntligen får åka ut till villan igen efter denna långa vinter ! Men först en vecka fylld med program, som alltid i Maj ! Ha de gott alla !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...