onsdag 25 maj 2011

Avslutningar

Nu är vi mitt inne i avskedens och avslutningarnas tid ! Igår hade vi vårfest med barn och föräldrar och idag hade vi sista taito-kurskvällen. Idag har jag sagt trevlig sommar till åtminstone 10 personer ! Men.....de flesta återser jag på hösten (som tur är) och jag anmälde mej redan till fortsättningskursen på Taitokeskus ! Den har verkligen förgyllt min fritid denna vårtermin ! Ser redan fram emot hösten ! :) Ikväll hann jag i alla fall prova mina egenhändigt gjorda linoleumstämplar och lossa degen från degbatiken. Här kommer lite bilder:

Det här var ju stämplarna jag gjorde förra gången och idag duttade jag tygfärg på dem och
tryckte maskrosor på linnetyg med lite olika gröna nyanser på bladen..

..de blev ju riktigt fina tycker jag !
Jag har ju ett speciellt förhållande till Maskrosor så stämplarna kommer jag säkert att få användning för !
Sussi använde sig också av stämplar idag och så här fint blev det:


De här trädtrycken var också tjusiga !


Degbatiken skulle strykas på i 5 minuter, sedan blötas i kallt vatten och sen kunde man skrubba bort degen. Nu hänger de på tork i trädgården !

Här får ni en vink om vad det så smånigom ska bli av tygbitarna !
När vårfester är över och sista maj är inom räckhåll känns det redan som om semestern lite har börjat.....krafterna tryter och man ser fram emot en lååång och häääälig ledighet ! Ser också fram emot att ha tid att pyssla mera, njuta av naturen, läsa en bra bok, lösa ett lätt korsord och bara stanna upp lite grann.....


Sköt om er !
Carina

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Så fina dina maskrosor blev! Härligt!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jätte fina stämplar! Jag stämplar jätte mycket på kort men jag köper mina! Trevlig blogg :)
    Hälsningar från Åland!

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...